سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست استعمار فرانسه

در فوریه 1795 ، فرانسه هلند اتریش را ضمیمه کرد ، مرزهای آنها را در ساحل سمت چپ راین ایجاد کرد و جمهوری باتویان ، یک کشور ماهواره را جایگزین جمهوری هلند کرد. این پیروزی ها منجر به فروپاشی ائتلاف ضد فرانسه شد. پروس در آوریل 1795 صلح کرد ، پس از مدت کوتاهی اسپانیا به دنبال آن صعود کرد و انگلیس و اتریش را به عنوان تنها قدرت های بزرگ در جنگ باقی گذاشت. در اکتبر 1797 ، شکست های پی در پی توسط بناپارت در ایتالیا باعث شد که اتریش با معاهده کامپو فرمو موافقت کند ، در این قرارداد هلند را به طور رسمی واگذار کردند و جمهوری سیسالپین را به رسمیت شناختند.

سایت شرط بندی

درگیری به دو دلیل ادامه داشت. اول ، امور مالی دولت فرانسه به جبران خسارات وارده به مخالفان شکست خورده خود متکی بود. دوم ، ارتش ها در درجه اول به ژنرال های خود وفادار بودند ، که ثروت حاصل از پیروزی و جایگاهی که به آنها اعطا می شد ، خود هدف قرار گرفتند. سربازان برجسته ای مانند هوچه ، پیچرو و کارنو از نفوذ سیاسی قابل توجهی برخوردار بودند و اغلب سیاست گذاری می کردند. Campo Formio توسط Bonaparte تأیید شد ، نه دایرکتوری ، که به شدت مخالف اصطلاحاتی است که آن را بسیار ملایم می داند.

علیرغم این نگرانی ها ، دایرکتوری هرگز از ترس اثرات بی ثبات کننده صلح و در نتیجه خلع سلاح صدها هزار مرد جوان ، برنامه صلح واقع بینانه ای ایجاد نکرد. تا زمانی که ژنرالها و ارتشهای آنها از پاریس دور بودند ، آنها از ادامه جنگ به آنها خوشحال بودند ، که عامل اصلی تحریم حمله بناپارت به مصر بود. این منجر به سیاستهای تهاجمی و فرصت طلبانه شد و منجر به جنگ ائتلاف دوم در نوامبر 1798 شد.

سیاست استعمار فرانسه

شورش برده های سنت دومینگو در سال 1791

اگرچه انقلاب فرانسه تأثیر شگرفی در مناطق مختلف اروپا داشت ، اما مستعمرات فرانسه تأثیر خاصی را احساس کردند. همانطور که نویسنده مارتینیکی Aimé Césaire گفته است ، "در هر مستعمره فرانسه انقلابی خاص وجود داشت که به مناسبت انقلاب فرانسه ، هماهنگ با آن اتفاق افتاد.

انقلاب هائیتی (سنت دومینگو) به نمونه اصلی قیام برده ها در مستعمرات فرانسه تبدیل شد. در دهه 1780 ، سنت دومینگو ثروتمندترین مستعمره فرانسه بود و بیش از کل مستعمرات انگلیس هند غربی تولید قند کرد. در طول انقلاب ، کنوانسیون ملی در ماه فوریه 1794 به لغو برده داری رأی داد ، چند ماه پس از آنکه بردگان شورشی قبلاً لغو برده داری را در سنت دومینگ اعلام کرده بودند. [158] با این حال ، فرمان 1794 فقط در سنت دومینگو ، گوادلوپ و گویان اجرا شد و نامه ای مرده در سنگال ، موریس ، رئونیون و مارتینیک بود ، آخرین مورد توسط انگلیس فتح شد ، که نهاد برده داری را در آن حفظ کرد جزیره کارائیب.